.

۱۳۹۲ آبان ۱۳, دوشنبه

مرسی به قاضی دادگاه: حق نداری مرا محاکمه کنی من رئیس جمهور تو هستم

یک نویسنده مصری که روز دوشنبه 4-11-2013 در جلسه محاکمه محمد مرسی حضور داشت در گفت و گو با تلویزیون العربیه اعلام کرد که مرسی خطاب به قاضی دادگاه گفته است حق نداری مرا محاکمه کنی چرا که من رئیس جمهور تو هستم.
بر اساس این گزارش شمار دیگری از رهبران بازداشت شده گروه اخوان المسلمین در دادگاه حضور یافته اند. آنها با سر دادن شعارهایی نظم جلسه را برهم زدند.

یسری البدری روزنامه نگار مصری افزود : "متهمان با مشاهده ورود قاضی به دادگاه  شعارهایی به نفع گروه اخوان المسلمین و علیه ارتش مصر سر دادند. "

محمد مرسی پس از سکوت متهمان گفته است : "من رئیس جمهور قانونی مصر هستم."

محمد البلتاجی یکی از رهبران اخوان المسلمین، عبدالفتاح السیسی را مسئول قتل تظاهر کنندگان دانست . اما عصیان العریان دیگر عضو بازداشت شده این گروه ، برگزاری دادگاه را غیر قانونی دانسته است.

قاضی دادگاه به محمد مرسی دستور داده است که لباس بازداشت شدگان موقت را به تن کند . قاضی ، محاکمه را تا پوشیدن لباس بازدشت شدگان به حالت تعلیق درآورده است.

نیروهای مسلح مصر از شب گذشته برای جلوگیری از هرگونه اعتراض ، در خیابان های اصلی و اطراف دادگاه مستقر شدند.

هیچ نظری موجود نیست: